웰스필드로만코리아, 소송 휘말려…"소비자 피해 우려"
웰스필드로만코리아, 소송 휘말려…"소비자 피해 우려"
  • 최락선 기자
  • 승인 2019.06.05 10:21
  • 댓글 0
이 기사를 공유합니다

프레쉬하이세탁볼의 국내 독점 판매권을 가진 에스비글로벌(대표 김말숙)은 지난달 31일 웰스필드로만코리아(Whealthfields Lohmann Korea) 유한회사(대표 타이웨이데이비드조)를 상대로 판매금지 가처분 신청을 서울중앙지법에 제기했다고 5일 밝혔다.

에스비글로벌 측은 "웰스필드로만코리아는 계약을 통해 이뤄진 당사의 프레쉬하이세탁볼의 국내 독점판매권을 인정하지 않고 직접 판매하려고 한다"며 "명백한 계약 위반"이라고 밝혔다.

타이웨이데이비드조(Tai Wai David Cho) 웰스필드로만 회장 겸 한국지사장
타이웨이데이비드조(Tai Wai David Cho) 웰스필드로만 회장 겸 한국지사장

에스비글로벌은 일본 에이전시를 통해 프레쉬하이세탁볼을 생산하는 웰스필드로만재팬과 국내 독점 판매권을 지난해 확보했다. 하지만 웰스필드로만 본사는 계약체결 두 달 만인 올해 2월 국내지사를 설립하고 프레쉬하이세탁볼의 국내 판매를 추진해왔다.

에스비글로벌 측은 "계약 체결 직후부터  약속된 물량을 제대로 공급받지 못한 상황에서  당사가 국내에서 브랜딩과 판매 채널을 확립한 것을 확인한 웰스필드로만 본사가 기존 계약을 파기하고 직접 진출한 전형적인 갑질 행태"라고 했다.

또한 "계약 체결 두 달만에 공급가를 50% 인상하겠다는 계약서 보완을 요구한 것으로 보아 당초부터 계약 이행 의지가 없었다"며 "글로벌 기업이라던 회사의 설명과 달리 글로벌 스탠다드에서 한참 동떨어진 행태에 놀랐다"고 했다.

웰스필드로만코리아 홈페이지 캡처
웰스필드로만코리아 홈페이지 캡처

에스비글로벌 측은 "이런 식이면 소비자들은 웰스필드로만 브랜드의 소비자가가 영문도 모른채 50%, 100% 인상되는 것을 보게 될 것"이라며 "국내 소비자들의 피해가 우려된다"고 했다.

에스비글로벌은 국내 소비자 뿐만 아니라 웰스필드로만과 거래하는 기업의 피해가 발생하지 않도록 향후에도 단호하게 대응한다는 입장이다.

에스비글로벌 측은 "당사는 이미 막대한 손실을 입었기 때문에 손해배상 청구 등 모든 소송을 준비하고 있다"며 "국내법을 무시하는 글로벌 기업의 행태에 경종을 울리기 위해 노력할 것"이라고 했다.

웰스필드로만 그룹(Whealthfields Lohmann)은 웰치(Walch), Limn(림), 라 마마(La Mamma), 그린웨이(Green way), SEIKA(세이카), 웰렉스84(Walex84), Kisso(키쏘), 소프트와이스(Softwice), 허니베이비(Honeybaby), 버링(Bering), 웰렉스(Walex),나트라파리(Natrapari), 프루터(Fruiter) 등 생활용품 브랜드를 소유한 글로벌 기업이다.

SB Global (CEO: Malsook KIM) that has exclusive sales right of Fresh HY Laundry Ball in South Korea announced on June 5, 2019, that it has applied for an injunction prohibiting the sales of the product against Whealthfields Lohmann Korea (CEO: Tai Wai David Cho) at Seoul Central District Court on May 31.

SB Global stated that "Whealthfields Lohmann Korea does not acknowledge SB Global's exclusive sales right of Fresh HY Laundry Ball that is formed by a contract and attempts to sell the product directly to the market" and hence, "it clearly is a breach of the contract".

SB Global has acquired exclusive sales right of Fresh HY Laundry Ball from Whealthfields Lohmann Japan which produces the product last year through a Japanese agency. Yet, Whealthfields Lohmann has been planning to distribute Fresh HY Laundry Ball after establishing it's Korean branch in February this year which was only two months after the contract was signed.

SB Global claimed that "it is a typical misuse of power in which Whealthfields Lohmann breached the existing contract to directly expand it's business after confirming that SB Global has secured the brand image and distribution channels in Korea. SB Global had not been receiving the guaranteed supply since signing the contract".

Moreover, SB Global emphasized that "Whealthfields Lohmann did not have any intention to fulfill the contract from the beginning, given that they have demanded to revise the contract by increasing the supply price by 50%, only 2 months after the contract was signed" and that, "SB Global was taken back by seeing such conduct that was far from the global standards, despite that Whealthfields Lohmann identified themselves as a global company".

SB Global SB Global spoke out their concern that "If this behavior continues, consumers will find increasing retail prices of Whealthfields Lohmann products by 50%,100%, without knowing why" and that, "SB Global is genuinely worried about possible consumer injury in Korea".

In addition to the domestic consumers, the company is determined to respond firmly to this matter to prevent any harms that could be caused to other companies that trade with Whealthfields Lohmann, even in the future.

SB Global said that "We have already suffered huge losses because prepare all litigation claims," he said, "I will try to ring alarm bells in the behavior of global corporations to ignore the laws."SB Global said that "Because we already have suffered a huge loss, we are preparing every legal action such as the claim for damages" and that, "SB Global will try to warn the community about such behaviors of a global company that ignore the domestic laws".

Whealthfields Lohmann has brands such as Walch, Limn, La Mamma, Green way, SEIKA, Walex84, Kisso, Softwice, Honeybaby, Bering, Walex, Natrapari, and Frouiter. 


댓글삭제
삭제한 댓글은 다시 복구할 수 없습니다.
그래도 삭제하시겠습니까?
댓글 0
댓글쓰기
계정을 선택하시면 로그인·계정인증을 통해
댓글을 남기실 수 있습니다.